neljapäev, aprill 13, 2006

Makrobiootika - õige toitainete vahekord

Sellise nime all on siis see nimekiri, millest rääkisin. Ma panen siia kirja üksteise järel rodus.

JANG - TAEVA ENERGIA
riis, hirss, nisu, tatar, krevetid, homaar, sardiinid, heeringas, lõhe (üldse roosa lihaga kala), kalamari, redis, naeris, sibul, petersell, till, porgand, part, kalkun, õunad, sool, munad, kõrvits, rokfori juust, lamba juust, aedmaasikas.

IN - MAA ENERGIA
mais, rukis, oder, kaer, karpkala, angerjas, vähk, forell, haug, tuunikala, lest, baklazhaan, tomat, kartul, kaunviljad, pipar, oad, kurk, loomaliha, lambaliha, kana, keefir, piim, hapukoor, kohupiim, juust, ananass, apelsin, banaan, sidrun, pirn, pähklid, arbuus, ploom, mesi, suhkur, rasvad, kohvi, viin, vein, gaseeritud vesi, viljade tuumad, suvekõrvits, seened, punane kapsas, valge kapsas, lillkapsas.

Kui IN ja JANG on tasakaalus, pole vajadust keelatud toidu järele
Mitte süüa tööstuslikult töödeldud toiduaineid
Päeva jooksul tarbitava toidu tasakaalustatud jagunemine:
50-60% teravili (täisteravilja pudrud)
25-30 % juurvili

Taeva energia on siis toit, millega kaalus maha võtab, maa energia jällegi annab juurde. Nagu näha, on esimene nimekiri palju lühem kui teine, järjekordne märk ebaõiglusest :) Need asjad, mis nimekirjas on boldiga on siis eriti kõvad selle märgi energiasöögid.
Miks on see nimekiri just selline, mina ei tea. See, kes selle mulle andis, ka päris täpselt ei teadnud, aga ütles, et tema peal toimib väga hästi. Näiteks dieedipäevadeks soovitas ta hirssi ja tatart, aga siis mitte helbeid vaid teradena. Et sööd päev otsa ainult seda. Ja mida rohkem naturaalseid toiduaineid, seda parem. Et ei osta poest valmis tehtud biifsteeki vaid klopid kodus ise. Ja kui vähegi võimalik, siis toitu ei soojenda, vaid teed alati uue.
Terve mõistus ütleb, et täpp-täpilt järgida on väga ekstreem variant, mida ilmselt ei suuda teha, vähemalt mitte kohe. Aga mõned asjad tasuks siit üle võtta ehk küll. Kui mul köök ükskord ka koju tuleb, siis hakkan põhjalikumalt järgima, praegu lohistan ühte jalga järel.

Ahjaa, täna hommikul näitas kaal veel 0,6 kilo vähem kui eile. Ja ma sõin eile peaasjalikult ainult tatart. Sihuke lõpupoint.

4 Comments:

  • kaalumine on täitsa omaette sport, eksju:))
    aga see nimekiri on küll huvitav. st. ebaloogiline tegelikult, et tomat ja suvikõrvits ei lase kaalust alla võtta... ja samas part laseb - part on ju üsna rasvane.
    Kuigi ühe ajakirja kööginurgas oli hiljuti mingi koka tehtud pardiprae pilt, ilusti taldrikul serveerituna, ja täitsa huvitav, et paljud inimesed jätsid selle meelde, et niiii ilus ja et peaks ise ka nii tegema. Kusjuures praad oli ilma kartuliteta! Ja näis üldse väga tervislik olema:)

    By Blogger Anu, at 13 aprill, 2006 09:25  

  • Nipp on vist selles, kuidas sööki valmistada. Et üldiselt linnuliha ei ole ju nii rasvane kui sea oma näituseks. Sellele suvekõrvitsa ja kõrvitsa eraldi nimekirjas olemisele juhtis tädi kah tähelepanu, aga nagu öeldud, ei osanud ta öelda, miks see nii on. Ma peaks vaatama kaalujälgijate punktitabelist järele, mis seal tomati kohta öeldud on. Minu meelest andis see seal kah punkte nati, aga võin eksida.
    aga muidugi, tuleb arvestada, et mulle selle nimekirja andnud inimesele ei lähe liha eriti korda, ta on nimelt taimetoitlane.

    Mulle hakkab tunduma juba, et see nimekiri ei ole päris see, mida te ootasite...

    By Blogger luize, at 13 aprill, 2006 10:17  

  • kj materjalides on tomat täitsa 0 punkti ja muidugi on see nimekiri siin täitsa kurvastav :D

    By Blogger Kajakas, at 13 aprill, 2006 10:23  

  • Huvitav, et nisu esimeses ja nt arbuus teises nimekirjas on. Ma olen siiani ikka arvanud, et nisu on kurjast ja arbuus selline vesine värk.
    Enda peal kahjuks ei saa seda nimekirja küll kasutada, sest enamust esimeses nimekirjas olevatest asjadest ma ei söö.

    By Blogger Aet, at 13 aprill, 2006 12:36  

Postita kommentaar

<< Home